Bütün adımlarıyla Linux Mint Kurulumu



Linux ile henüz hiç tanışmamış olanlar için ilk adımdan son adıma kadar eksiksiz Linux Mint kurulum rehberi bu yazıda.




Ana başlıklar halindeki adımları sırası ile uyguladığınız takdirde bilgisayarınızdaki mevcut Windows'ta herhangi bir değişiklik olmadan bilgisayarınızın açılışında size hangi sistemi açmak istediğinizi soran iki sisteminiz olacak.

Kuracağımız sistem, son zamanlarda en çok sevilen Linux Mint. Eğer bilgisayarınızın belleği 1 GB veya daha yüksek ise Linux Mint size uygundur. Bellek miktarınızı Bilgisayarım'da sağ tıklayıp Özellikler dediğinizde görebilirsiniz. Eğer bellek miktarı 256, 384, 512 veya 768 MB ise bu yazıma geçmenizi öneririm: Lubuntu Pack Kurulumu

FİREFOX KURULUMU

Firefox'a, Linux Mint'i sağlıklı bir şekilde indirebilmek için ihtiyacımız var. Eğer kurulu değil ise bu linkten indirip sadece İleri > İleri > Kur > Bitir diyerek kurulum yapın.


FİREFOX'A İNDİRME YÖNETİCİSİ KURULUMU

Linux Mint'i düzgün indirip indirmediğimizi kontrol etmemize yardımcı olması için DownThemAll isimli eklentiyi kurmamız gerekli. Büyük boyutlu dosyaları indirirken internette yaşanan sorunlar nedeniyle dosya düzgün inmeyebiliyor.

Bu linki açıp


Add to Firefox düğmesine tıklıyoruz. Açılan küçük pencerede Yükle ve Şimdi Yeniden Başlat diyelim. Eklentimiz hazır.

LİNUX MİNT'İ İNDİRELİM

Linux Mint kurulumu için 1.4 GB'lik büyükçe bir dosyayı indirmemiz gerekiyor. Bu linke tıklayıp açılan pencerede



DownThemAll'ı işaretleyip Tamam diyoruz. Şu pencere açılıyor:


Bir dosyanın sağlamlığını yani düzgün inip inmediğini kontrol etmek için MD5 denilen sonucuna bakmamız gerekir. İndirmekte olduğumuz Linux Mint'in MD5'i budur:

3aada27e78ed61984f763ca620213524

bu karakterlerin hepsini seçip sağ tık kopyala deyip bu pencerede Checksum seçeneğini MD5 yaptıktan sonra yanındaki alana yapıştırıyoruz. Yani üstteki gibi ve Start. Şimdi yapmamız gereken tek şey dosyanın inmesini beklemek.

LİNUX MİNT DÜZGÜN İNMEDİYSE

Dosyamız indikten sonra kontrolü otomatik yapılacak. Eğer sağlıklı bir şekilde inmediyse inen dosyamız hiçbir işe yaramaz. DownThemAll size şu pencereyi gösterdiyse


Retry deyip tekrar indirmeniz gerekir. Retry dedikten sonra dosya tekrar iner ve yine bu pencere gelirse internet bağlantınız sorunlu demektir. Dosyayı indirmeyi başka yerde deneyebilirsiniz veya sağlam ininceye kadar tekrar tekrar deneyebilirsiniz.

LİNUX MİNT DÜZGÜN İNDİYSE

Dosyamız düzgün indiyse DownThemAll penceresinde yeşil renk alır. Şimdi Linux Mint'i en az 2 GB'lik flash belleğimize atmamız gerekir. Bunun için bir programa ihtiyacımız var.

LİNUX MİNT'İ USB BELLEĞE ATMA

Kullanacağımız program UNetbootin. Şu linkten indirebilirsiniz.


İnen program kurulmuyor sadece çalışıyor. Dağıtımı düğmesi ile Linux Mint'i seçin ve alttaki üç noktalı düğmeye tıklayıp açılan pencerede Karşıdan Yüklemelerden linuxmint dosyasını seçiyoruz.


Eğer bilgisayarınızda takılı tek USB bellek varsa altta yazan harf doğrudur. Tamam diyoruz ve Linux Mint flasha atılıyor.

WİNDOWS'UN YANINDA YER AYARLAMA

Linux Mint'i bilgisayarımızdaki bir disk bölümüne kurmamız gerekli. Benim bilgisayarımda C ve D diye iki bölüm var.

D'deki bütün dosyaları C'ye taşıyorum. Linux Mint'i D'ye kuracağım için D'deki her şey silinecek. Kuracağımız yer de hazır.


BIOS'U AYARLAYALIM

Bilgisayarı yeniden başlatıyorum ve BIOS'un açılması için F2'ye basıyorum. Bu düğme bazı bilgisayarlarda Delete düğmesi de olablilir, Esc düğmesi de olabilir. Veya bazı bilgisayarlarda BIOS'u açmadan F12'ye basıp USB'yi seçmeniz yeterli olacaktır.

Boot seçeneğine gelip Flash belleğimi F5 düğmesi ile en üste çıkarıyorum. Bazı bilgisayarlarda Enter deyip USB belleği seçmek gerekebilir. Bazı bilgisayarlarda da USB belleğin ismi burada görünmez ve alt kısımda Hard Drive ismindeki ayarda USB belleği en üste almak gerekebilir. Bu her bilgisayarda farklılık gösterse de ana mantık USB'yi en üste almaktır.


F10 ve Enter diyorum. Linux Mint başlangıç ekranı karşımda.

LİNUX MİNT KURULUMU

Linux Mint açıldı.


Yaklaşık bir dakika boyunca bekledikten sonra masaüstü karşımda. Install Linux Mint diyorum.


Dil olarak sol taraftan Türkçe'yi seçince kurulum Türkçe oluyor. İleri ve Başka bir şey diyorum.


Burada ikinci bölümde 69 MB dolu kısım görünüyor. Tamamen boş olmasına karşın 60-70 MB varmış gibi görünmesi normaldir. Kuracağımız bölüm işte bu boş olan. Onu seçip Change diyorum.


Bu bölümü kullan, Ext4, Biçimlendir ve / seçiyorum. Görüntü şu şekilde:


Devam et, Şimdi yükle ve Devam et diye onay veriyorum.

Türkiye'yi tıklıyorum.


Klavyeniz sizin de Türkçe Q ise değiştirmeden Devam.

Kendimize bir kullanıcı adı alıp bir de şifre yazmamız gerekli. Şifrenizi unutmadığınız sürece herhangi bir şey olabilir.


Yaklaşık 20 dakikalık kurulumun ardından bana şunu dedi.


Şimdi yeniden başlat deyip USB belleğimi bilgisayardan söküyorum. Bilgisayarımızın açılışında ilk ekran artık bu şekilde:


Artık bilgisayarınızda iki sistem kurulu. Bilgisayarı her açışınızda ok işaretleri ve Enter diyerek en üstteki ile Linux Mint en alttaki ile de Windows'u açabilirsiniz.

Oturum açma ekranına kullanıcı adı ve şifremizi yazalım:


Ve masaüstü:


MD5 kontrolünün gerekliliği ve önemi konusunda fikirlerini paylaşan Vedat KILIÇ'a teşekkür ediyorum.

86 yorum :

  1. Hocam mate yi mi cinnamonu mu önerirsiniz. Sizce birbirlerine göre artıları ve eksileri neler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de oldukça kararlı ve kullanışlı masaüstü ortamı. Fark daha çok, eski alışkanlığa devam mı yeniye fırsat tanımak mı noktasında.

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Bu arada yazının başında ram miktarına göre yönlendirmeye çalışmışsınız. Elimde 2gb ram ve yanlış hatırlamıyorsam 1gb ekran kartı olan bir bilgisayar var. Performans için lubuntu kurmayı düşünüyordum, ama siz mint'i önermişsiniz. Hız bakımından herhangi bir sorun olmaz mı?
      Çünkü sahibini ancak ikna edebildim, gel bu windowstan vazgeç diye, üstüne bilgisayarı bir de kasmaya başlarsa geri döner muhtemelen. Mint yerine lubuntu kurarsam mahrum kalacağım herhangi bir durum var mı? Kusura bakmayın fazla uzun oldu. Ama yapabileceğim bir şey yok.

      Sil
    3. Mint çok daha kullanıcı dostudur. Lubuntudaki eski sistem havası bana itici geliyor. 2 GB RAM cinnamon için gayet güzel olacaktır. 2007 yılında aldığım 2 GB Ram 512 MB ekran kartlı eski dizüstümde mint 17.3 mükemmel çalışıyor.

      Sil
    4. Tekrar teşekkür ederim, o zaman lubuntudan minte dönüyorum.

      Sil
    5. Ben 17.3 64 bit idirdim ama bu unebootin de max 17.2 64 e kadar. sorun çıkarmı?

      Sil
  2. Ekteki MD5 sadece 32 bit için mi geçerli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 17.2 cinnamon 32 bit için geçerli. 64 bit 17.3 md5'i e71a2aad8b58605e906dbea444dc4983

      Sil
  3. bilgisayar işinden pek anlamam ama o kadar güzel anlatmışsın ki çok kolay geldi bende yüklemeye karar verdim.
    benim bilgisayarım çift çekirdek amd işlemci
    4gb ram
    1gb ekran kartı ve bildiğim kadartıyla paylaşımsız.
    verdiğiniz işletim sistemi 32 bit ben şu an 64 bit widows7 kullanıyorum bu sistemin 64bit bersiyornu kursam daha iyi olmazmı?
    ayrıca d ye atmak yerine d de 50gb bir bölüm oluşturup oraya atsam olur mu? şimdidden tşkler kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki yeni bölüm oluşturup oraya kurabilirsiniz. 64 bit daha iyi olacaktır.

      Sil
  4. Bios ta usb görünmüyor f12 seçeneğide işe yaramadı
    Sony vaio vpcel2s1e modeli
    Bios um güncel ve
    Boot seçeneklerinde yazanlar şunlar
    Boot configuration
    1-external device boot (disabled)
    2-network boot
    Boot priority
    1-internal hard discndrive
    2-internal optical disc drive
    3-external device
    4-network

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. external device boot (disabled) Dışarıdan bir cihaz ile açılış devre dışı demek. Bios ta bunu değiştiren seçeneği bulmalısınız.

      Sil
    2. Sözüne ettiğniz bölümü (Enable) yaptım fakat yine çalışmadı. Meğer usb biçinlendirmeyi nfts olarak yapmışım. Düzeltip fat32 yapıp yeniden yükledim şuan linuxmint 32bit yükleniyor. 64bit olanı nerden yükleyebilirim. Aralarında hız ve içerik bakımından çok fark var mı? Tşkler

      Sil
    3. http://mirror.is.co.za/mirrors/linuxmint.com/iso//stable/17.3/linuxmint-17.3-cinnamon-64bit.iso İçerik olarak hiçbir fark bulunmuyor. 64 bit 4 GB ve üzeri Ram li sistemlerde biraz daha performanslı çalışır ancak gündelik kullanımda pek fark etmezsiniz.

      Sil
  5. Kurulumu yaptım. Ancak bu defa Windows açılmıyor. Başlangıçta en altta Windows7 geliyor tıklayınca siyah bir ekran geliyor ve öylece kalıyor. Şu an sadece linux açılıyor. Çözüm önerisi olan var mı? Linuxu kaldırsam Düzelir mi, Linuxu nasıl kaldırabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komut istemcisini açın ve önce
      sudo -i
      Deyin ve enter. Sonra da
      grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg
      satırını tek defada yapıştırıp enter deyin.

      Sil
    2. tşk ederim işlemi yaptım windows7 açılıyor. iki işletim sistemide çalışyor şu an ancak windows'u açabilmek için önce mutlaka linux u açıp sonra bilgisayarı yeniden başlat diyip windows u seçip açmam gerekiyor. başka türlü açılmıyor. her defasında bunu yapmam gerekiyor.

      Sil
    3. sudo update-grub
      deyin bir daha baksın.

      Sil
    4. Linux tan kodu girip enterledim. Linux ve Windows7 ile ilgili birşeyler çıktı bittii diyince makininayı kapattım yeniden denedim. düzenlmedi malesef Windows7 seçince siyah bir ekran ve yanıp sönen bir imleç geliyor ve böyle kalıyor.

      Sil
    5. Grubu tekrar kurmayı deneyin.
      sudo grub-install /dev/sda

      Sil
    6. Kodu girdikten sonra (İnstallation finished. No eror reported.) yazdı yeniden başlattım malesef düzelme olmadı. Windows u seçtiğim zaman (_) sürekli yanıp sönen bir imleç geliyor ve windows başlatılmıyor. Windows7 64 bit yüklediğim linux 32 bunun bir etkisi olabilir mi? Yada başka bir Linux yüklesem düzelir mi, en hızlı çalışan bilgisayarı en az kasan güzel bir linux olarak hangisi yüklene bilir? Tşkler

      Sil
  6. bende öle bişiy olmuo.sadece iso dosyasının içine giriyo ve içindede exe dosyası filen de yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi adımda sorun çıktı tam anlayamadım. iso dosyasının içine girmenize gerek yok. Herhangi bir exe dosyası da aramıyoruz. Sadece bir program indirdik.

      Sil
  7. Benim bilgisayarim cok eski lg r400 mu ne ve cok cok yavas. win vista idi win 7 kurulu suan,ram uygun 1 gb ama sadece c bolumu var. Hal boyleyken bu sistemi nasil kurabilirim yani tek bolumle mumkun mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linux'ta her şey mümkün. Şunu indirin ve klasöre çıkarıp wubi uygulamasını kullanın. http://releases.ubuntu.com/12.04/ubuntu-12.04.5-desktop-i386.iso

      Sil
  8. Linux Mintte CCleaner ve antivirüs programlarına gerek var mı ? teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CCleaner benzeri bleachbit uygulaması var. Gereksiz dil dosyalarını temizlemesi oldukça güzel oluyor. Şu yazımdaki bölümü inceleyebilirsiniz http://www.linuxdunyam.com/2014/08/pisi-linux-bleachbit.html Antivirüs ise ancak mağaza dışı uygulama kurarsanız veya harici bellekleri temizlemek isterseniz yardımcı olur. Rica ederim.

      Sil
  9. Ufuk bey cevabınız için tekrar teşekkür ederim.Şuan Windows 10 kullanmaktayım ama Linux Mint'e geçmeyi düşünüyorum.Bilgisayarım Lenovo G580.Acaba Linux Minte uyumlu mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Tabii ki uyumlu. Güle güle kullanın.

      Sil
    2. Ufuk bey, bir şeye kafama takıldı.Linux Mint 18 Cinnamon ve Linux Mint 18 Sarah ayrı ayrı şeyler mi,yoksa aynı şey mi ? teşekkürler.

      Sil
    3. Her sürümün bir kod ismi oluyor. Sarah, 18'in kod ismi.
      Cinnamon ise yazımdaki son resimde görülen masaüstü ortamı. Linux Mint; Cinnamon, Mate, Xfce ve KDE olmak üzere dört farklı masaüstü ortamı ile çıkarılıyor. KDE henüz çıkmadı. Diğerleri ise https://www.linuxmint.com/release.php?id=27

      Sil
    4. Yani Linux Mint 18 Cinnamon aynı zamanda "Sarah"mı oluyor ? ben sarah istemiştim Bir yakınım DVD'ye indirmiş ve üzerinde Linux Mint 18 Cinnamon yazıyor.Yani benim istediğim Sarah mı bu ?

      Sil
    5. Evet. Bütün Mint 18'ler Sarah kod adına sahip. Masaüstü ortamı kavramı hakkında üstte Linux nedir? diye bir bağlantı mevcut. Ona göz atabilirsiniz.

      Sil
    6. Teşekkürler...

      Sil
  10. Ufuk bey,iki sorum var : 1-Linux Mint'te Flash Player güncelleme nasıl yapılır ? 2-Linux Mint'te Firefox için Adguard reklam engelleyici eklentisi aynı Windows'taki gibi mi ekleniyor,ya da eklesem bir zararı olur mu ? teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Flash player da dahil bütün uygulamaların güncellemeleri güncelleme yöneticisi tarafından yapılır. Sizin fazladan bir şey yapmanız gerekmez. Daha güncel bir flasha ihtiyacınız varsa chrome indirin veya chromium ile pepper flash kullanın.
      Tamamen aynı şekilde ekleniyor. Malware sites listesini tavsiye ederim.

      Sil
  11. Çok önemli bir soru soracağım ;"Linux'da Wifi ağına bağlantılarda ara bir ani kopmalar oluyormuş ama kablolu bağlantılarda bu sorun yokmuş.Bu gerçekten doğru mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır. Eğer böyle bir sorun olmuş olsaydı iki gün içinde çözüm bulunup beş gün içinde bütün dünyaya yayılmış olurdu. Linux'ta fark edilmeyecek derecede küçük hatalar için dahi anında çözüm üretilir ve bütün dünya anında uygular. Şu an devletlerin kullandığı süper bilgisayarların %99.6'sı Linux ile çalışıyor.

      Sil
  12. İşte bu içimi rahatlattı.Çünkü ben Wifi kullanıyorum.Evet dediğiniz dünyadaki süper bilgisayarların hemen hepsi Linux kullanıyormuş.Alman Dışişleri Bakanlığı.İtalyan Parlementosu,Fransa'nın Jandarması ve parlamentosu hep Linux'a geçmişler.Hayatının 11 yılını Windows'da çalışmakla geçiren ismini şuan hatırlayamayacağım biri şuan Linux kullanıyor ve " Bir gün herkes Linux'a geçecek" demiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde Milli Savunma Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Dışişleri Bakanlığı ve bazı küçük çaplı devlet kurumları linuxa geçmiş durumda. Senelerdir wireless ile İnternete bağlanıyorum. Hiçbir sorun yaşamadım.

      Sil
    2. Linux'un ününü,şanını duyuyordum ama hiç araştırma yapmamıştım.Araştırma yaptıkça Linux'a hayranlığım gittikçe artmaya başladı.Ama en büyük eksiğim Linux'u kullanmayı hiç bilmememdir.Zira yıllardır Windows kullanmaktayım.Sağolun sizlerin sayesinde bu bilgi eksiklimi gidermeye çalışıyorum.

      Sil
  13. Ufuk bey,araştırmalarıma göre Linux'da belgelerim,kayıf defteri ve (C) sürücüsü gibi öğeler bulunmuyormuş.Yani Linux'da disk temizliği ve boş alan temizliği yapılmıyor değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgelerim sıradan bir klasördür ve her sistemde oluşturulabilir. Kayıt defteri, windowstaki gibi toplu halde olmak yerine parça parça bazı programların kendine özgü yapılandırma arayüzü olarak var. Grafiksel olarak zengin olmayan yapılandırma araçları bu kategoriye girer. Linux'ta sabit diskte her bir disk bölümü c, d gibi harf almaz, bağlı olduğu bir klasör olur ve atanan ismi alır. Bu bilgilerin disk temizliği ile bir bağı bulunmuyor. Linux'ta da boş alan temizliği yapabildiğiniz gibi disk temizliği için araçlar bulunuyor.

      Sil
    2. Peki bu araçlar nelerdir ? Linux Mint'te disk temizliği ve boş alan temizliği nasıl yapılıyor ? daha detaylı bilgi verebilir misiniz ?

      Sil
    3. Bleachbit'i kullanabilirsiniz. Blogda yazımı bulabilirsiniz.

      Sil
    4. O.K...Teşekkürler.

      Sil
    5. bilgisayarımın özellikleri : 8gb bellek , 1tb sabit disk , 4gb ekran kartı , i5 6. nesil ve 2.3 işlemci hızlı. 32 bit yerine 64 bit indirmeli miyim ? aralarında farklar var mıdır ?

      Sil
    6. Bellek 8GB olduğu için 64 bitlik sürüm daha verimli çalışacaktır.

      Sil
    7. Teşekkürler hocam . linkte 32 yerine 64 bit yaptım zaten şuan indirmede . ellerinize sağlık

      Sil
  14. Bende HP COMPAQ MİNİ 700 notebook vardır.Hangilinux dağıtımını kursam kurayım Wİ-Fİ sorunu olmaktadır.Çözümde yardımcı olursanız memnun olurum Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ubuntu kurulumu esnasında wifi sürücüsünün yanlış seçildiğini söyleyenler olmuş. Sürücüyü değiştirmek için kablolu olarak İnternete bağlayıp uçbirimde
      sudo apt-get purge bcmwl-kernel-source
      sudo apt-get install firmware-b43-installer

      Sil
    2. İlginize teşekkürler kardeşim.Yazdıklarınızın aynısını terminalden yapmama rağmen,no found,diyerek işleme almamaktadır.Zira kablolu bağlantıyı bazen tanımamaktadır.Acaba firmware driver olarak çaresi varmıdır.?Sevgiler

      Sil
    3. Şunları indirin.
      b43
      b43-fwcutter
      Usb flash ile o bilgisayara atıp bulunduğu klasörde sağ tık, uç birimi burada aç deyin.
      sudo dpkg -i *.deb
      Yeniden başlatın.

      Sil
  15. Ubuntuyu silip linux mint kurmaya calistigimda hep grup hatasi aldim.No such file partition hatasi.Suanda pc bu sekilde,En son linux mint 17.3 mate yi kurdum.birkac ayar yaptim,yeniden baslat yaptim sorun yok,grub menusu saglikli calisiyor.Daha sonra kapat deyip yeniden actim yine no such file partition ile karsilastim.Windowsu formatlamadan bu sorunu aşarim,Fakat saglikli bir sekilde mint i nasil kurarim ?

    YanıtlaSil
  16. Grub kurulumunu sonradan yapmayı deneyin. Şu yazımı takip edin http://www.linuxdunyam.com/2015/08/grub.html

    YanıtlaSil
  17. 240gb hdd 2.5gb ram 128 ekran karti pentium 4 3.0 için hangi linux uygundur tesekkürler

    YanıtlaSil
  18. UNetbootin programında LinuxMint'i seçtiğimiz de en fazla 1.7.2 var. Ancak ben 1.8 kurmak istiyorum. Sorun yaratır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir sorun olmaz. 32 64 bit doğru seçmeye dikkat edin. Güle güle kullanın.

      Sil
  19. Ufuk bey,bir yakınımın sayesinde Linux Mint'in kurulumunu zor da olsa başardık.Arayüzü harika.Firefox tarayıcını açtığımda çok ağır çalışıyordu.Özellikle yukarı-aşağı mause'yi oynattığımında ağır ve hantal çalışıyordu.Acaba dedim " Firefox'u güncellesek değişir mi ?".Hemen firefox'u güncellemey çalıştık.Ama olmadı.Yani Wndowsdaki gibi olmuyordu.Linux Mint'te bu kurulum çok daha değişikmiş.Bir yerlere kurulum yapmak gerekiyormuş.Neticede bu işi bir türlü başaramadık.Linux Mint'in karşısında o kadar çaresiz kaldım ki sanki hayatımda ilk defa bilgisayar kullanıyormuşum gibi hissettim kendimi.Linux Mint'i üzülerek kaldırmak zorunda kaldım.Şimdi yine Window kullanıyorum.Ama gönlüm Linux Mintte.İşin garibi Linux Mintten anlayan hiçkimse yok.Tam 4 bilgisayarcıya gittim ama anlamadıklarını söylediler.Hatta kurulumunu bile yapamıyorlar.Nasıl bilgisayarcı olmuşlar hayret !!!???.Acaba Linux Mint'in kurulumunu güncel mi yapmak gerekiyor ? güncel sürüm nereden indirilir ? firefox nasıl güncellenir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linux Mint'in şu anki sürümü 18. Şu adresten daima en son sürümü indirebilirsiniz https://www.linuxmint.com/download.php 4 GB ram den aşağı bilgisayarlar için 32 bitlik kalıbı indirin. Sistemi kurduktan sonra ilk yapmanız gereken şey internete bağlayıp
      sudo apt update
      sudo apt upgrade
      Komutlarını çalıştırmak olmalı. Sistemi yeniden başlatın. Eğer Firefox hala yavaş çalışırsa synaptic uygulamasında Firefox u tamamen kaldırmak için işaretleyin, uygulayın. Sonra tekrar kurmak için işaretleyip uygulayın.

      Sil
    2. Linkte farklı farklı dosyalar göreceksiniz. En yaygın olan cinnamondur. Hem bu hem de mate ve xfce hakkında bilgi için üstteki Linux nedir linkine tıklayabilirsiniz.

      Sil
    3. Teşekkürler.Anlayan birini bulduğumda tekrar Linux Mint'i kurmaya çalışacağım.Çünkü Windows'u sevmiyorum.

      Sil
  20. Merhaba bende iso dosyasini flasha sizin soylediginiz programla atamadim baska bir program kullandim attığımı düşündüm fakat yeniden başlattığımda bir türlü mint ekranı gelmiyor yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu iş için onlarca yöntem var. Açıkçası, en basit ve sorunsuz olanın unetbootin olduğu görüşündeyim. Live USB install uygulamasını da deneyebilirsiniz. Bilgisayarı yeniden başlatınca başlangıç yöneticisini USB'ye ayarlama konusunu iyice araştırın derim. Her bilgisayarda farklı olabiliyor.

      Sil
  21. Merhaba ben fiziksel olarak ayrı bir hdd e kurulum yaptım.yüklemeyi sorunsuz bitti. fakat bilgisayarı tekrar açtığımda seçim ekranı gelmiyor otomatik olarak windowsa giriyor.Bilgisayarıma baktığımda kurulum yaptığım hdd de göremiyorum artık.yardım edebilir misiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önyükleyiciyi sda değil de sdb'ye kurmuşsunuz. Bilgisayarınız açılışta yalnızca sda'ya baktığı için öyle oluyor. BIOS ayarlarında hdd'lerin boot önceliğini değiştirirseniz sorun kalmayacaktır.

      Sil
    2. teşekkür ederim. ama işe yaramadı. bende sanal bilgisayar oluşturup ona kurdum.:)

      Sil
    3. Bilgisayar hiç açılmadı mı yoksa yine Windowstan mı açıldı? Kurulum yaparken disk bölümü seçim ekranında alt taraftaki önyükleyici kurulacak aygıtı sda olarak seçin.

      Sil
  22. Merhabalar ben linuxu kurdum fakat pc açılırken direk windowsu açıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birden fazla sabit disk mi kullanıyorsunuz?

      Sil
  23. Her şey tamam boot menüsünde usb başta olduğu halde yeniden başlatınca windows geliyor linux kurulumu gelmiyor ne yapmam lazım? Her türlü usb yazma programı denedim iso dosyasını tekrar tekrar indirdim ama olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka usb ile başka usb girişinden deneyin. Açılışta cihaz seçme menüsü ile usb yi seçmeyi deneyin. Genellikle F12'dir.

      Sil
  24. Ufuk bey hayırlı günler.
    Sony 1 gb ramli NETBOOKum var.
    Windowsta çok zorlanıyordu,sizin siteniz yardımıyla ubuntu 12.04 u yukledim. Biraz daha iyi oldu ama hala bazen takılıyor. Office video mp3 bazen de internet ağırlıklı kullanacağım bu netbook için
    bana hangisini önerirsiniz;
    linux mint, xubuntu veya manjaro veya..?
    Hızlı takılmaz hale gelip ana programlarıyla yüklemesi zor olmayan bir linux versiyonu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Manjaro çok yüksek performans sunan bir dağıtımdır. Ancak önce mint'i denemenizi öneririm.

      Sil
  25. merhaba,
    Acer Aspire E5-573G satın aldım. Bilgisayarı ilk çalıştırdığımda [root@localhost /#
    yazan bir yere geldi ve kaldı. Linux kurma işlemine nasıl devam edebilirim? DVD takıp mı yükleyeceğim yoksa bilgisayarın hafızasında linux varda komut mu yazmam lazım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Sorumun yanıtını buldum, aynı sorunla karşılaşabilecekler için aşağıda paylaşıyorum. Yalnız ben HDD yi 2 ye böldüm ve Takas Alanı oluşturulması ile ilgili bir uyarıyla karşılaştım ne yapacağımı bilemediğim için bu uyarıyı dikkate almadan kuruluma devam ettim. umarım ilerde bir sorunla karşılaşmam.

      ACER ASPIRE 573G LINUX / WINDOWS KURULUM
      1-PC'nizi resetleyerek F2’ye basılı tutarak BİOS ayarlarına girin ve F12 boot mode [disable] seçeneğini [enable] yapın,
      2-boot mode [UEFI] seçeneğini [legacy] yapın,
      3-pc'nizi yeniden başlatmadan önce format cd/dvd sini sürücüye yerleştirin ve şimdi pc'yi yeniden başlatın, sistem cd/dvd den başlayacak ve windows/linux kurulum ekranı karşınıza gelecektir.

      Sil
  26. Merhaba. UNetbootin programında flasha atarken %70'de takılı kalıyor. Casper isimli bir dosya aktarılırken yani. Defalarca indirdim aynı sorun yaşandı. Flashtan yüklenen dosyaları silmeye kalktıpımda bu casper isimli dosya silinmiyor, flashı çekip yeniden takıp tara ve düzelt dediğimde ancak silinebiliyor. Sebebi ve çözümü nedir?

    YanıtlaSil
  27. Merhaba. MD5 sonucu doğru olduğu halde mi yapıyor? Casper dosyası ana kurulumu içeren büyük dosyadır.

    YanıtlaSil
  28. Ufuk Bey benim sorum rawa dönüşen usbler ile ilgili. Mint raw usb nin içindeki dosyaları görür mü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raw halindeki USB bellekte dosya sistemi tablosu olmaz. Raw halinde iken biçimlendirmek dışında Windows'ta kullanılabiliyor mu?

      Sil
  29. C YE ATTIMIZ DOSYALAR SİLİNİYORMU !!!

    YanıtlaSil
  30. Silinmez ancak yanlışlıkla D yerine C yi seçme ihtimaline karşı önemli belge fotoğraf tarzı şeyleri yedeklemekte yarar hep vardır.

    YanıtlaSil
  31. merhaba, bana 64 bit lazım fakat burada sanki illa 32 bit indirmek empoze ediliyor, doğru mudur.?
    64 bit linux'un zararları mı var.?
    Yok ise nereden indirebiliriz veya o neden bir seçenek olarak sunulmamış..?
    saygılar.

    YanıtlaSil