Pisi Linux 1.0 RC2'ye Göz Atalım



Pisi Linux ismi ile topluluk dağıtımı olarak devam eden Linux'umuzun geliştirilme aşaması ne durumda göz atalım. Bu sürüm RC2 yazdığı üzere çıkmaya aday sürüm 2.


En başta bir kurulum yazısı planlıyorken RC2'nin kurulumunun Pisi Linux beta ve hatta Pardus 2011.2 ile aynı olduğunu fark ettim.

Sadece 64 bit bilgisayarlar için çıkan RC2 kalıbını


resmi bağlantısından indirebilirsiniz. Sistem 10 GB disk alanı, 1 GB RAM ve 64 bit 2 GHz'lik bir işlemci ile rahatça kullanılabilecektir.

Pisi Linux 1.0 RC2 boot ekranı:


İşte masaüstü ve Kick-off sistem menüsü:


Sistem 3.12.13 Linux kernel ve KDE 4.12.13 ile birlikte geliyor. İlginç olan nokta depoda 17 Mart'tan bu yana herhangi bir güncellemenin yapılmaması. Gerek insan gücü gerekse maddi eksiklikler projeyi ciddi anlamda etkilemiş durumda.


Sisteme hakim olan pembe tonlar bana açıkçası güzel gelmiyor. Pardus ve sonra Pisi'de kendimi bildim bileli yaşadığım siyah nokta sorunu devam etmekte. Bu sefer sol üstte çıktı.

Pisi Linux, Pardus'tan devraldığı paket yöneticisine devam ediyor:


Sistemde Libre Office, Firefox ve diğer KDE standart yazılımları kurulu olarak geliyor. Ayrıca kullanıcı videolarında hoş bir sürpriz bekliyor :)

Yaşadığı zorluklar nedeniyle güncelliğini koruyamamış olsa da Pisi Linux 1.0 RC2'yi kullanırken herhangi bir kararsızlık veya hataya rastlamadım. 330 MB bellek alanı tutarak açık duran sistemde işlemcinin zaman zaman gereksiz yere kullanıldığını fark ettim. Bu sorunu Pardus kullanıyorken de yaşıyordum.

Milli değerimiz olan Pisi Linux'un insan gücüne ve maddi desteğe ihtiyacı olduğu ortada. Kolay gelsin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder