SMPlayer'da KDE tam ekran titreme sorunu

Beni KDE arayüzlü Pardus kullanıcısı olarak en çok rahatsız eden ve çözüm bulmak istediğim konulardan birisi de SMplayer'da tam ekran video seyrederken alt araç çubuğunu, fare ile alt tarafa gelerek açtığım anda videoda gerçekleşen bir anlık kararma idi. "İdi" diyorum çünkü çözümünü bulabildim...



Ancak tahmin edersiniz ki ilk olarak hem Mplayer'ın hem de SMplayer'ın altına üstüne getirdim, filtrelerden tutun da kısayollara (neden demeyin sonuçta fare hareketi ile açılıyor) hepsini kurcaladım ve bir sonuç elde edemedim. Ve internette bir çözüm aramak zorunda kaldım. Ve de iş sarpa sarmadan hemencecik buluverdim çözümü. Aşağıdaki kod parçasını;

UnredirectFullscreen=false



/home/.kde/share/config/kwinrc

dosyasında (.kde klasörü görünmüyorsa Dolphin'de Alt + . kısayolu ile gizli dosyaların görünümünü değiştirebilirsiniz)

[Compositing]


isimli bölüme ekleyip bilgisayarı yeniden başlattığım an çözüme kavuştum(Bu arada resimde benim Pardus'uma ait bolca satır var, sadece UnredirectFullscreen=false satırının nasıl görüneceğini belirtmek için ekledim resmi. Diğer satırlar anlamsız şimdi, hiç dokunmayın.).

Umarım işinize yarayan bir yazı olmuştur.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder