Puppy Linux 5.2.8 Lucid Kurulumu Resimli Anlatım


Merhabalar.

Daha önce bu yazımda kullanımını ele almış olduğum Lucid Puppy Linux'un kurulumu hakkında pek çok arama sonucunun bloguma dönmesi üzerine bir de kurulum yazısı hazırlamak istedim. Hemen başlayalım.

Öncelikle şu mutlaka aklınızda olsun. Puppy Linux USB bellek veya CD/DVD'den kullanım için özelleştirilmiş bir dağıtımdır. Yani sabit diskinize yükleme konusunda geçerli bir sebebiniz varsa yükleyin. Eğer sadece normal bir kullanım istiyorsanız, 2 GB'lık bir USB bellek işinizi görecektir. Önceki yazımda da belirttiğim gibi sistemi USB ve CD/DVD'den kullanımın ardından kapatmak için tıkladığınızda karşınıza o kullanım boyunca yaptığınız değişikliklerin kaydedilmesini isteyip istemediğinizi soran seçenek gelecek ve isterseniz kaydetmenize olanak sağlayacaktır.

Zor olanı seçip sabit diskinize kurmak istiyorsanız buyrun. Bütün verilerinizi yedekleyip bütün sorumluluğu üstleniyorsanız başlayalım.

Lucid Puppy kod adlı dağıtımın kalıbını sanal makine ile başlatıyorum.


Biraz bekledikten sonra havlama sesi ile masaüstü karşımızda. "Ok" deyip ilk ekranı geçelim:


Masaüstünde kısayolu olan Install isimli yükleme programını çalıştıralım:


Kurulumumuzu Universal Installer ile yapacağız. Sağda yuvarlak içinde olan düğmeye tıklayalım.

Kurulum konumunu dahili sabit disk olarak seçelim ve OK:


Benim bir tane sabit diskim olduğu için sadece onu önerdi. Tamam deyip geçiyorum ben ama sabit diskimin tablosu yok şu an.


Ve bundan da GParted ile tablo oluşturmamı istedi:


Morumsu ekranı onayladık ve yeni tablo oluşturalım:


Bütün veriler silinecek uyarısı:


Artık sabit diskimize yeni bölümler ekleyebiliriz. Sağ tıklayıp New diyoruz:


Sanal sabit diskimin boyutu 8 GB olduğu için büyük bir bölüm olsun istedim ben:


Kalan kısım da takas alanı olsun:


İşlemi Apply'a tıklayarak onayladım ve disk tablomun görünümü bu şekilde:


Kapatınca karşıma aynı seçenek çıktı. Ok diyelim:


Ve kurulum penceresi artık hazır:


Sanal makinemde başka işletim sistemi olmadığı için Puppy Linux'u ben sda1'e kurmak istiyorum. Kurulum yaptığınız bölümü aklınızda tutun. Sonra lazım olacak. istediğimiz bölüme tıklayalım ve onay penceresi:


Ve Puppy Linux'un özelliği olduğu üzere bize önerilen kurulum seçeneği her kullanımın ardından yapılan değişikliklerin bir dosyanın içine kaydedilip kaydedilmeyeceğini soran yapı. Frugal isimli bu seçenek önerilmesine rağmen gerçek bir kurulum değil. Biz gerçek bir kurulum için tam kurulumu seçelim ve Full diyelim:


Kurulum bu şekilde tamamlandı:


Kurulum yani dosyaların kopyalanması tamamlandı. Çıkan ekranda tam olarak şunu anlatıyor:

Kurulum sda1'e yapıldı. Eğer bilgisayarınızda GRUB veya GRUB4DOS yüklü ise yani bilgisayarınızda GRUB ile başlayan bir sistemi varsa arkada açılan metinden hangi başlatıcıyı kullanıyorsanız onun metnini alıp menu.lst dosyasına ekleyin.
Eğer GRUB veya GRUB4DOS yüklü değilse yani aynı benimki gibi başka işletim sistemi olmayan bir makineye kurulum yaptıysanız arkadaki metne ihtiyacınız olmayacak. Sistem menüsünden GRUB veya GRUB4DOS'u çalıştırın ve Puppy Linux'u başlatılabilir yapın.


Eğer başka bir Linux kuruluysa sisteminizde, menu.lst dosyasını açıp içine verilen metni ekleyin sadece. Ve kurulumunuz tamamlandı.

Benim sanal makinemde GRUB yüklü olmadığına göre haydi kuralım.

Sistem menüsünden GRUB yöneticisini çalıştıralım:


Basit olanı seçiyoruz:


Standarda Ok diyelim:


Şimdi karşımıza başlangıç yöneticisinin kurulacağı klasör yolunu soran pencere geldi.


İlginçtir sanal makinede İngilizce klavyede / işaretini yapamadım ve Türkçe klavyeye geçmeyi düşündüm. Bunun için sistem menüsünde Utility'de uçbirimimiz olan ROXTerm'i çalıştırdım ve:


Diyerek Türkçe klavyeye geçtim. Artık GRUB'un kurulacağı yolu yazabiliriz. Ben sda1'e kurmuştum. Siz de hangi yol ise onu yazın:


Ok dedik ve ne tür bir başlatıcı seçeceğimizi soran ekran. Burada en alttaki MBR'yi seçiyoruz ve Ok diyoruz. Sonra tekrar Ok.


Bu kadar. Kurulumu başarı ile tamamladık.

Bilgisayarı yeniden başlatalım ve Do not save diyerek değişiklikleri kaydetmeyelim.

İşte başlangıç ekranımız:


Enter'a basarak sistemi başlatıyoruz ve sorunsuz açılıyor. Takas alanını dahi tanıdı:


Sistem açılınca yapmamız gerekenlerden birkaçını önceki yazımda ele almıştım.

Bu şekilde Puppy Linux 5.2.8 yani Ubuntu tabanlı Lucid Puppy'nin gerçek kurulumunu tamamlamış olduk.

Herhangi bir sorunuz varsa yazmaktan çekinmeyin, beraber yanıt arayalım.

Kolay gelsin.

8 yorum :

  1. Lucid Puppy ve Slacko Puppy denedim wireless bağlantısını Lucid de yapamadığım için Slacko kullanıyorum
    Slacko Puppy hakkındaki fikrinizi öğrenmek isterim bana hemen hemen aynı geldiler ama Lucid sanki daha kararlı gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lucidi henüz hiç gerçek olarak çalıştırmadım. Paket istiyor olabilir. Araştırmak gerekli.
      Slackoyu denemeyi çok istiyorum. Uzun zamandır yazı yazamadım.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende windows yüklü ve bu sistem şu anda usbde yüklü durumda usb'den hdd'ye kurulum yapabiliyormuyuz yoksa cd'ye mi yazıp kurmak gerek ?

      Sil
    2. Arada hiçbir fark yok. Aynen anlattığım gibi kurabilirsiniz ancak Windows'un olduğu bölümü yanlışlıkla silmemek için çok dikkatli olun.

      Sil
  3. Teşekkürler ayrıca bende harici wireless var masaüstü olduğu için puppy bunu görüyor ağları bile buldum fakat şifreyi yazdım 30 saniye bekledim ağa girmedi acaba harici wirelessın driverını illaki yüklemekmi gerek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puppy'nin WPA/WPA2 desteğinde sorun olabilir. Ağları görüyorsa uygun sürücü yüklü demektir.

      Sil
  4. slm. pupy ye gcc nasıl kurarım arkadaşlar. yapan deneyen varmı.??

    YanıtlaSil